Ján Slosiarik
Druhá príčina úpadku nášho školstva
Trh nie je všemocný, a najmä nie v školstve.
Učiteľ, absolvent MFF UK Bratislava (1983). V súčasnosti učiteľ na ZŠ s MŠ Juraja Slávika Neresnického v Dobrej Nive. V minulosti (1999-2015) riaditeľ Gymnázia Andreja Sládkoviča v Krupine. Zoznam autorových rubrík: Nezaradené, Súkromné
Súčasná pandémia a koronavírus v našom školstve otvorili pre mnohých, ktorí chcú naše školstvo reformovať, nové vízie.
Aj peniaze, ktoré vyhadzujeme na nezmyselné projekty ako piatacký MONITOR by školstvu viac pomohli, keby sa jednoducho vynaložili na platy učiteľov.
Priemerný žiak sa stal obeťou stretu konceptu výberových škôl a konceptu inklúzie. Komu pomáhajú a komu ubližujú osemročné gymnáziá?
Memorovanie znie v dnešnej dobe takmer ako nadávka.Ako keby sa zabudlo na to, že pamäťové schopnosti je potrebné rozvíjať a sú informácie nevyhnutné pre človeka, ktoré si musí zapamätať a vedieť ich hneď použiť...
Dávno, pradávno, keď hrozilo, že v našich lesoch stratíme najväčšieho a najvzácnejšieho predátora, bolo prijaté rozhodnutie, že ho treba zachrániť pre budúce generácie.
Žiaci veľmi dobre vedia, že budú prijatí prakticky na ľubovoľnú strednú školu a neskôr aj na vysokú školu. Dvíhať úroveň vzdelania, bez primeraných požiadaviek na vedomosti žiakov je vskutku utopistická predstava.